Friday, July 24, 2009

Pengenalan... di Pertengahan Blog

Gua dedicate blogspot ni untuk geng-geng seangkatan dan se'darah' ngan gua. Buat brother-brother dan awek-awek yang berjiwa rock, mereka yang punyai jiwa yang kental, jujur, bersemangat waja, tak mudah kalah.. Blog ni bukan untuk mat lentok, mat jiwang, mat bunga, mat rapper, mat rempit, bohjan.... bukan, bukan!! Kalau anda dari kalangan mereka, pastinya blog ni tak sesuai untuk jiwa anda.

Kalau nama-nama seperti Judas Priest, Van Halen, Scorpions, Deep Purple, AC/DC, Motley Crue, Rush (cuma sebahagian & sebagai contoh aje) begitu asing untuk anda, then memang confirm cabang muzik kita berbeza. Tapi kalau anda baru nak belajar atau nak tau taste seorang rocker..., mungkin blog ni boleh membantu anda menyelam serba sedikit mengenai spesis kami....

Blog ni basically akan memaparkan clip lagu-lagu rock (Rocker Malaysia panggil lagu-lagu ni sebagai lagu Rock Kapak) , terutamanya yang kami 'headbanging'kan masa tahun 70an dan 80an dulu. Dan gua, lebih cenderung kepada lagu tahun 80an sebab masa tu lah gua di'rock'kan oleh geng-geng se-sekolah dan se-university (nanti kita cerita panjang lagi pasal zaman gua sekolah & university dulu ok...).

Mmm sebelum terlanjur, gua juga nak beritahu yang lagu-lagu ni gua 'link'kan daripada web Youtube. Lagi satu, ada kemungkinan wa (short form untuk gua) akan masukkan juga lagu-lagu berunsur Blues dan ballad rock.... Gua consider lagu-lagu jenis ni masih lagi satu daripada cabang rock (rock pulak satu dari cabang Metal/Hardrock)... Entah le...

1 comment:

  1. aku setuju dgn pendapat lu brader.semarakan lg dgn band2 yg menarik seperti aerosmith,loudness,dan macam lg la.Bro klu band Beatlle Of The Band cun jg disiarkan dlm blog ni

    ReplyDelete