Monday, July 20, 2009

M Nasir - Melawan Arus

Gua sedar yang lagu ni telah keluar dari kepompong konsep "Metal taste". Dah tajuk pun "Melawan Arus", jadi biarlah video ni disumbat dalam blogspot gua.

Dan lagu ni gua rasa cuma M Nasir aje yang tahu maksud yang tersurat dan yang tersirat... Orang lain boleh interpret dengan pelbagai terjemahan yang dia suka... Kalau kau orang nak interpret juga, cuba cari tahun bila lagu ni dicipta, tengok sekeliling tahun tu... dan terjemahkan lah sesuka hati kalian!!! Tapi, sekali lagi gua percaya, hanya M Nasir aje yang faham apa yang dia cuba nak sampaikan.

Lirik Melawan Arus untuk anda para rockers (macam gua)

Kata orang, Jangan kau cuba melawan arus, Pecah bahtera, Kau kecundang karam terjerumus.... Tapi jika terpaksa pergi, Kau mesti pergi. Di balik gunung di kaki pelangi engkau cari. Mimpi perangsang hidup Dan kau diberi tawaran. Tak bisa ditolak

Minta bebas bebas, Dari sangkar maya ini, Minta terbang lepas, Dari sarang buana ini

Kata orang, Ada racun dalam kecantikan, Itu terang Membuat engkau mabuk cendawan. Tapi jika terpaksa milik, Kau mesti kelik. Biar dicerca dihina. Dan engkau diherdik. Kerna dia engkau menjadi lelaki. Diberi pilihan antara hidup dan mati

No comments:

Post a Comment